Stavba nové opravárenské haly ČD v Chebu míří do finále. Hotovo by mělo být na jaře

Výstavba moderní opravárenské haly ve Středisku údržby Českých drah v Chebu vstupuje do závěrečné fáze. Hlavní práce se přesunuly do interiéru, probíhá pokládka kolejiště i montáž technologií. Nové zázemí za více než 755 milionů korun má začít sloužit už na jaře příštího roku.

Investice, která mění servisní mapu

Cheb se stává jedním z klíčových bodů servisní infrastruktury Českých drah. Nová hala, budovaná v areálu místního střediska údržby, nabídne špičkové zázemí pro regionální i dálkové vlaky. „Stavba nové haly tady v Chebu představuje jednu z nejvýznamnějších investic do servisu Českých drah,“ uvedl při kontrolním dni místopředseda představenstva ČD Michal Kraus.

Podle něj se podařilo výrazně pokročit: „Hmotnost ocelové konstrukce haly je 395 tun, na opláštění stěn a střechy bylo použito přes 5800 metrů čtverečních panelů. Stavíme 3,2 kilometrů nového kolejiště a 19 výhybek. Navíc jsme přímo na místě recyklovali přes 80 % materiálu ze zdemolovaných budov.“

Technologický pokrok i ekologické řešení

V současnosti je dokončena ocelová konstrukce, opláštění, kanalizace, vodovodní přípojky i trafostanice. Probíhá montáž vnitřních rozvodů, pokládka železničního svršku a instalace zabezpečovacího zařízení. Zhotovitelé pracují na inovativním systému řízení pohybu vlaků, který dosud nebyl v České republice použit.

„Po dokončení podlahové konstrukce bude hala vybavena rozvody médií a moderní technologií pro efektivní údržbu vlakových jednotek. Celý objekt bude připraven na flexibilní využití do budoucna,“ uvedl Petr Heiland ze sdružení TSS GRADE a BERGER BOHEMIA.

Komfort pro zaměstnance i úspory pro provoz

Nová hala bude vybavena fotovoltaickými panely, systémem pro sběr dešťové vody a kombinovaným vytápěním. Kromě servisní části vznikne i důstojné sociální zázemí, dílny pro mechaniky a elektromechaniky a skladové prostory.

Hlavní parametry haly:

  • tři koleje o délce 165 metrů
  • montážní kanály, lávky a portálový jeřáb s nosností 12,5 tun
  • pět sad zvedáků pro soupravy
  • rozvody vody, vzduchu, zařízení pro WC
  • moderní dílny a zázemí pro personál

Cheb jako součást širšího plánu

České dráhy v posledních letech masivně investují do modernizace servisního zázemí. Kromě Chebu probíhá výstavba hal v Havlíčkově Brodu, Olomouci, Hradci Králové a České Třebové. Modernizací prochází Brno, nová hala se chystá v Českých Budějovicích. Do roku 2031 plánují ČD investovat přes 12 miliard korun.

Regionální význam i celostátní dopad

Chebská hala není jen technickou stavbou – je symbolem proměny regionální železniční infrastruktury. Přináší moderní pracovní prostředí, ekologické řešení i vyšší kvalitu servisu pro cestující. Pokud se podaří dodržet harmonogram, bude Cheb už na jaře 2026 jedním z nejmodernějších servisních bodů Českých drah.

Foto: Karlovarský kraj

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Email

Top

KOMERČNÍ ČLÁNEK

Nikdy nezmeškejte žádnou důležitou zprávu.