Cestovní ruch v Karlovarském kraji dál roste. Turisté zůstávají déle a přijíždí jich více

Karlovarský kraj potvrzuje svou pozici jedné z nejvyhledávanějších destinací v České republice. V prvních třech čtvrtletích roku 2025 přivítal více než 1,1 milionu návštěvníků, což znamená meziroční nárůst o téměř 5 %. Počet přenocování vzrostl o více než 5 %, a kraj tak zůstává hned po Praze místem s nejvyšším počtem nocí strávených turisty.

Více turistů, delší pobyty

Statistiky ukazují, že Karlovarský kraj je atraktivní jak pro domácí, tak pro zahraniční návštěvníky. Čeští turisté zvýšili počet přenocování o 3,14 %, zahraniční hosté dokonce o 7,47 %. Celkově se počet přenocování vyšplhal na více než 4,1 milionu nocí. Průměrná délka pobytu dosahuje 4,75 dne, což je nejvíce v celé České republice (průměr ČR činí 3,55 dne).

„Růst návštěvníků a přenocování v Karlovarském kraji je pro nás velmi pozitivním signálem. Ukazuje, že kraj se stává stále oblíbenější destinací nejen pro české, ale i pro zahraniční turisty. Tento úspěch je výsledkem dlouhodobé a systematické práce všech aktérů v území, včetně destinační agentury Živý kraj, kterou Karlovarský kraj jako zakladatel již řadu let výrazně podporuje,“ uvedla radní pro oblast cestovního ruchu, lázeňství a UNESCO Andrea Pfeffer Ferklová.

Síla destinačních agentur

Významnou roli hrají oblastní destinační agentury Krušnohoří a nově vzniklé Postřelí. Ty společně s místními aktéry připravují projekty a produkty, které následně podporují marketingové aktivity kraje. Díky nim se daří přitahovat nové návštěvníky a posilovat image regionu jako místa lázeňství, kultury i přírodních krás.

Investice, které se vyplácí

Rok 2025 potvrzuje, že systematické investice do cestovního ruchu, lázeňství a kulturních aktivit přinášejí Karlovarskému kraji hmatatelné výsledky. Více turistů, delší pobyty a rostoucí zájem ze zahraničí znamenají nejen vyšší prestiž regionu, ale také nové impulzy pro ekonomiku a zaměstnanost. Karlovarský kraj tak zůstává místem, kde se tradice lázeňství snoubí s moderním přístupem k cestovnímu ruchu — a kde se návštěvníci rádi vracejí.

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Email

Top

KOMERČNÍ ČLÁNEK

Nikdy nezmeškejte žádnou důležitou zprávu.