Gymnázium Sokolov a Krajské vzdělávací centrum se staly součástí evropského projektu CHRONICLES – Time Trek. Cílem je modernizovat výuku pomocí vzdělávacích her, které propojují historii, vědu a kulturu. Projekt podporuje digitální gramotnost, inkluzi i mezinárodní spolupráci.
Od 1. září 2025 je Gymnázium Sokolov spolu s Krajským vzdělávacím centrem členem mezinárodního konsorcia v rámci projektu CHRONICLES – Time Trek (Kroniky – Výlet časem), který je součástí programu Erasmus+. Projekt je zaměřen na tvorbu vzdělávacích her, které žákům umožní objevovat evropské dějiny, kulturu a vědecké objevy v rámci běžné výuky. Během 24 měsíců se partneři zaměří na podporu inkluzivního vzdělávání, rozvoj digitálních kompetencí a posílení klíčových dovedností, jako je kritické myšlení, kreativita a odpovědné používání technologií.
Projekt realizuje pět partnerů z různých evropských zemí. Vedoucím partnerem je francouzské sdružení Etudes Et Chantiers Corsica, které se zaměřuje na sociální začleňování prostřednictvím vzdělávání. Koordinátorem je nizozemská organizace QMED, specializující se na celoživotní učení a propojení vzdělávání s trhem práce. Mezi partnerské školy patří řecké Lyceum Alimos, italské Istituto Comprensivo Statale San Giorgio a české Gymnázium Sokolov s KVC.
Projekt CHRONICLES usiluje o modernizaci výuky prostřednictvím digitálních nástrojů, gamifikace a mezioborových přístupů. Výstupem bude vícejazyčná platforma s edukativní hrou, která propojí historii, vědu, literaturu a kulturu. Hra bude přístupná žákům různých věkových skupin a bude reflektovat potřeby inkluzivního vzdělávání. Učitelé se zapojí do školení, získají metodické materiály a digitální zdroje pro zavádění inovativních výukových metod.
Součástí projektu jsou také pravidelná mezinárodní setkání. První proběhlo 23. září 2025 v Bastii na Korsice za účasti Mgr. Zuzany Šteklové a Mgr. Martiny Baborovské. Diskutovalo se o rozdělení úkolů, uzavření smluv a strategii šíření výstupů. Druhé setkání je plánováno na 20.–21. dubna 2026 v nizozemském Assenu.
Mezi klíčové výstupy projektu patří metodologie výuky, šablony pro vzdělávací zdroje, společná příručka registrovaná pod ISBN a online hry jednotlivých partnerů. Ty budou vycházet ze sdílené šablony a využijí nizozemský software. Každá hra bude reflektovat kulturní a historický kontext dané země.
Díky zapojení do projektu CHRONICLES se Gymnázium Sokolov aktivně podílí na modernizaci vzdělávání, posiluje mezinárodní spolupráci a přináší do výuky nové impulzy, které odpovídají potřebám 21. století.