Po několikaměsíční výluce se o víkendu znovu rozjely vlaky mezi Nejdkem a Potůčky. Oblíbená horská trať, známá jako Krušnohorský Semmering, prošla rozsáhlou modernizací a je opět přístupná cestujícím.
Od dubna museli cestující využívat náhradní autobusovou dopravu, protože mezi stanicemi Nejdek a Potůčky probíhala nepřetržitá výluka kvůli modernizaci železniční infrastruktury. Výluka skončila v pátek 18. července a vlaky se na trať vrátily bez dalších omezení.
Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy budou některé dokončovací práce probíhat ještě za provozu. „S omezením dopravy už se ale nepočítá, s výjimkou jarního finálního podbití kolejí, které uzavře celou opravu,“ uvedl.
Krušnohorský Semmering: technický unikát
Trať z Nejdku přes Nové Hamry do Perninku patří mezi nejvýše položené železniční úseky v Česku. Na 15 kilometrech překonává vlak výškový rozdíl 360 metrů, projíždí třemi tunely a známou novohamerskou smyčkou.
Před stanicí Pernink dosahuje vlak nadmořské výšky 915 metrů, což je druhý nejvyšší bod železnice v republice. Trať je zároveň domovem dvou kamenných mostních unikátů — viaduktu v Perninku a tzv. ovčího mostu mezi zastávkami Nejdek-Tisová a Nejdek-Sejfy.
Modernizace za stovky milionů
Rekonstrukce trati probíhala ve dvou etapách. První se zaměřila na úsek mezi Novými Hamry a Perninkem, druhá pak na Pernink a Horní Blatnou. Vyměněny byly kolejnice, pražce, štěrkové lože, opraveny přejezdy, mosty i nástupiště. Celkové náklady přesáhly 440 milionů korun.
Krušnohorský Semmering tak znovu nabízí nejen spojení přes hory, ale i zážitek z jízdy krajinou, která spojuje technickou preciznost s přírodní krásou.
Foto: Karlovarský kraj