Plzeňská Škodovka představila nejdelší tramvaj na světě s inovativním designem: 60 metrů pro moderní dopravu v Německu

V návaznosti na své technologické inovace představila Škoda Group v Plzni revoluční tramvaj, dlouhou téměř 60 metrů, která se chystá na provoz pro německý dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr (rnv). Nový model, pojmenovaný Škoda ForCity Smart 38T, je nyní oficiálně označován jako nejdelší tramvaj na světě, a to s plně automatizovaným hasicím systémem, který zajišťuje maximální bezpečnost cestujících a posádek.

Tento projekt, jehož hodnota dosahuje téměř 10 miliard korun, zahrnuje dodání celkem 114 tramvají, jejichž provoz bude soustředěn na tratích v oblasti Mannheimu, Ludwigshafenu a Heidelbergu. Podle zástupců společnosti Škoda Group se jedná o významný krok směrem k modernizaci veřejné dopravy, který reaguje na rostoucí potřeby městské mobility a ekologických standardů.

„Tato unikátní tramvaj, schopná jezdit po tramvajových i železničních kolejích, splňuje požadavky moderní dopravy. Její kapacita dosahuje 368 cestujících a může vyvinout rychlost až 80 km/h,“ uvedl projektový manažer Michael Kocmich. Skládá se ze šesti článků, což jí umožňuje flexibilitu ve zvolení délky soupravy. Mimořádným inovativním prvkem je automatizovaný hasicí systém, který reaguje bez lidského zásahu, a to i v případě nebezpečí.

Čeho si ovšem cení i sami řidiči, to jsou vylepšené technické parametry: „Ceny vstupní infrastruktury a celková správa veřejné dopravy se díky technologickým inovacím stanou efektivnějšími,“ dodává Kocmich. „Naši klienti budou mít možnost sledovat vytíženost tramvají díky počítadlům cestujících, což jim umožní lépe plánovat trasy a délky souprav dle aktuální potřeby.“

První exemplář sériově vyráběného vozu je v současnosti v Ludwigshafenu, kde probíhají testy. „Místo záloh na investice se nyní dostáváme k realizaci standardních provozních modelů,“ dodává Kocmich.

Pohled na tuto netradiční tramvaj ukazuje, že české inovace se dokážou přizpůsobit aktuálním potřebám dalšího rozvoje městské dopravy, ať už se jedná o moderní technologie nebo přístup k udržitelnosti životního prostředí.

Škodovka dokazuje, že s nástupem nových trendů v dopravě a s požadavky na bezpečnost a ekologické standardy se stále více zaměřuje na kvalitní a moderní řešení pro veřejnou dopravu. A s 114 dodanými tramvajemi bude mít Rhein-Neckar-Verkehr k dispozici vozidla, která mohou odolávat i výzvám moderní doby v dopravě. Tento projekt nenabízí pouze rozšíření infrastruktury, ale i krok směrem k budoucnosti městské mobility.

Zdroj: ČTK

Foto: https://www.skodagroup.com/

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Email

Top

KOMERČNÍ ČLÁNEK

Nikdy nezmeškejte žádnou důležitou zprávu.