Aš dokončil opravy hlavního tahu městem i nový terminál

V pondělí byly oficiálně otevřeny hned dvě důležité stavby v Aši, které nyní slouží veřejnosti. Jedna z nich je moderní dopravní terminál, jenž byl vybudován na místě původního, zchátralého nádraží. Druhou stavbou je nově dokončený průtah městem.  Výstavba nové výpravní budovy začala již před dvěma lety. Nové zařízení poskytuje cestujícím potřebné zázemí včetně bezbariérového přístupu. Letos se na tento projekt navázala rekonstrukce zastřešení nástupiště. Celkové náklady na tyto práce dosáhly 105 milionů korun.

Nová budova ve stanici Aš nahradila starý objekt z 70. let minulého století a nyní nabízí také parkoviště s kapacitou pro 23 vozidel, z nichž některá mají místa pro dobíjení elektromobilů.

Podle ředitele Stavební správy západ Správy železnic Petra Hofhanzla přináší novostavba zvýšení komfortu pro cestující, přičemž budova vykazuje téměř nulové provozní náklady. Střecha a stěny jsou vybaveny fotovoltaickými panely, které vyrábějí elektřinu pokrývající vlastní potřebu budovy.

Kromě dopravního terminálu vznikl díky společným investicím s městem Aš také terminál pro autobusovou dopravu, jehož novou dominantou se stala hodinová věž, situovaná směrem k Nádražní ulici.

Novostavba, vybudovaná v jednoduchém a elegantním stylu z pohledového betonu, se dobře hodí do okolního prostředí a jistě zaujme také cestující z Bavorska, kteří přes Aš vstupují na naše území.

Na výstavbu nového dopravního uzlu přispěla Evropská unie částkou 53,7 milionu korun, přičemž národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Vedle terminálu začala veřejnosti sloužit také nově opravená část ulic Chebská a Hlavní. Ředitel Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje Jiří Šlachta uvedl, že opravy byly na některých místech velmi náročné.

„Nikdo nepředpokládal, že lokální podmínky budou na některých úsecích tak nepříznivé. Například v úseku Mokřin se stavělo téměř na vodě, což si vyžádalo neustálé zhutňování vrstev komunikace. Nicméně se to podařilo dotáhnout do konce,” dodal Šlachta.

Rekonstrukce páteřní komunikace v Aši trvaly dvě stavební sezony. Výsledkem je kompletně modernizovaný úsek s novou vozovkou, všemi bezpečnostními prvky, chodníky, zelení a novým osvětlením. Změnila se také křižovatka mezi Chebskou a Nádražní ulicí, která byla dříve nepřehledná a často docházelo k nehodám kvůli výraznému vyčnívání ostrůvku do vozovky.

Na úseku od křižovatky na Nebesa k Okružní se náklady pohybovaly téměř okolo 140 milionů korun, přičemž město Aš se na celkových výdajích podílelo částkou téměř 24 milionů Kč. I v tomto případě podpoří financování projektu Evropská unie, která pokryje 85 % nákladů.

Co se týče silnice na Cheb, motoristé mohou využívat zrekonstruované téměř čtyři kilometry nové vozovky, která zahrnuje veškeré úpravy pro zvýšení plynulosti silničního provozu a bezpečnosti jak řidičů, tak chodců.

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Email