Ostrov a Klášterec mají nyní plán na třípruh, kraj ale usiluje o dálnici

Budoucí podoba přetížené silnice I/13 v úseku mezi Ostrovem na Karlovarsku a Kláštercem nad Ohří na Chomutovsku vyvolává rozpor mezi předchozím a novým vedením Karlovarského kraje. Současná hejtmanka a senátorka Jana Mračková Vildumetzová kritizuje své předchůdce za to, že ministerstvo dopravy odmítlo plánovanou dálniční čtyřproudovou variantu této komunikace.

Hejtmanka Mračková Vildumetzová tvrdí, že projekt dálnice nebyl před zástupci ministerstva dostatečně obhájen, což vedlo k jeho zamítnutí a rozhodnutí vyřešit situaci třípruhovým uspořádáním.

Mračková Vildumetzová hodlá zvrátit rozhodnutí ministerstva a prosadit původní variantu. Tento krok by však mohl zpomalit přípravy na výstavbu. Silnice I/13, která spojuje Karlovarský kraj s Ústeckým, již nyní nedokáže zvládat stále rostoucí dopravu.

Hejtmanka rovněž kritizovala svého předchůdce Petra Kulhánka za to, že neinformoval o rozhodnutí ministerstva.

K situaci se vyjádřil také první náměstek Martin Hurajčík, který považuje rozvoj dopravní infrastruktury v kraji za klíčový pro jeho budoucnost a konkurenceschopnost.

Oba zástupci kraje poukázali na podobnost této situace s dostavbou dálnice D6, která je pro region stejně důležitá. V příštích týdnech má hejtmanka v plánu intenzivně jednat s Ministerstvem dopravy a dalšími relevantními orgány, aby se zajistilo, že projekt čtyřproudové silnice I/13 získá potřebnou podporu.

Cílem kraje je vybudování silné a efektivní dopravní infrastruktury, která zlepší spojení regionu s ostatními částmi republiky a zvýší jeho atraktivitu pro investory i obyvatele.

Podle bývalého hejtmana Petra Kulhánka argumentovalo předchozí vedení kraje na jednáních i v písemných podkladech ministerstvu, že dvoupruhové uspořádání není řešením pro podkrušnohorskou magistrálu. Kulhánek rovněž zdůraznil, že prezentoval celou historii jednání s Ministerstvem dopravy ohledně budoucnosti silnice I/13 na jednání krajského zastupitelstva.

Důvodem pro odklon od čtyřpruhového uspořádání je podle něj ekonomické zhodnocení stavby, které s ohledem na aktuální intenzitu dopravy a výhled na desetiletí dopředu neumožňuje schválit plnohodnotnou výstavbu.

Kulhánek považuje plány hejtmanky na obnovení jednání o nové podobě komunikace za nešťastné.

Existovalo několik variant budoucího řešení silnice I/13 v úseku Poohří, včetně čtyřproudového a tříproudového provedení na pravém i levém břehu Ohře. Ministerstvo dopravy dokonce zvažovalo variantu tunelu, ta se však podle ředitele krajské správy Ředitelství silnic a dálnic Lukáše Hnízdila z ekonomických důvodů odstoupila. Ekologům a vedení obce Stráž nad Ohří, ležící na trase, se přitom tato varianta zamlouvala nejvíce.

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Email